Závod je členěn do dvou kategorií:
Na časté dotazy k výše uvedené části pravidel rozhodl pořadatel takto:
Závod je závodem motocyklů Jawa 50. Už z toho tedy vyplývá, že do závodu nelze vpustit stroj se silnějším motorem. Je tedy možné použít motor s maximálním vrtáním 40mm (tzv. "8. výbrus"). Toto se týká "Továrních strojů"
U speciálů musí být zachován motor Jawa 50(kartery) pionýr, pařez, mustang , co bude uvnitř záleží jen na šikovnosti nebo peněžence startujících....
Abychom předešli nesrovnalostem, tak prvních pět posádek (dle umístění v závodě) bude povinno poskytnout po skončení závodu motor k přeměření. Pokud nebudou tyto podmínky splněny (odpovídající vrtání a poskytnutí obou motoru ke kontrole), bude družstvo diskvalifikováno.
7.5.2007:
Laděný výfuk není důvodem přeřazení stroje z tovární kategorie do speciálů.
V závodě je povoleno užívat jakékoli palivo a oleje, které soutěžní stroje snesou.
15.5. 2007:
Opět jeden z častých dotazů:
Pokud jsou na stroji jiné tlumiče - např. ze Simsona - je nutné stroj evidovat jako speciál. A pozor. V rámci technické přejímky budou kontrolovány i vidlice a jejich zdvih. Ale chovejme se fair play. Náš závod má za vítěze prakticky každého, kdo ujede víc jak jedno kolo......a přežije.
17.5.2007:
Dotaz na zapalování.
Jak je uvedeno v soutěžním řádu, u továrního stroje musí jít o motor bez úprav, tzn. že musí mít klasické zapalování, nikoli bezkontaktní. Tato úprava přesunuje stroj do speciálů.
OBECNĚ lze říci, že v továrních strojích by měly jet motorky z výroby, maximálně s jiným výfukem, drapáky a světlem. Svícení je totiž u továren v originále dosti nedostatečné, takže naopak doporučujeme se mu při přípravě stroje věnovat!!!
1.6.2007:
Dotaz na tlumiče:
Ptáte se na možnost nových zadních tlumičů. Pro upřesnění tedy dodáváme, že dle soutěžního řádu v kategorii továrních strojů jedou fichtly do r.v. 1985 s tlumiči odpovídajícícmi roku výroby. Dnes se sice dají zakoupit tlumiče nové (například na sesa moto), ale tyto jsou vyrobena v současnosti, tudíž nesplňují daná kriteria. Pokud je budete mít na stroji, je to úprava a patří do speciálu. Tak na to pozor!
4.6. 2007
Dotaz na vzpěru mezi řidítky a sedlem u pionýrů:
Někteří se dotazujete na možnost vzpěry mezi řidítky a sedlem u pionýrů. Tato možnost tu je. ALE POZOR: pokud tuto vzpěru na stroj dáte, musíte jet ve speciálech. Soutěžní řád hovoří striktně, že v kategorii továrních strojů musí mít mašina originál rám. Vevaření výztuhy je zásah do rámu a v továrních strojích není povolen.
27.6.2007
Co bude obsahovat technická přejímka stroje a motorů:
Kontrola rámu (celistvost, úpravy) |
Kontrola tlumičů (dle typu a r.v.) |
Kontrola zdvihu přední vidlice |
Kontrola motoru (kartery, válec, hlava) |
Kontrola karburace – filtr není kontrolován |
Kontrola ráfků (16“) |
Kontrola osvětlení (i přídavného) |
Bezpečnostní kontrola – ostré výstupky |